Health 17 feb 2019 Jan de Raab

Effectief afvallen door de suikers in fruit te beperken

Fruit heeft van nature suiker in zich en er bestaat nog steeds niet zoiets als een ‘sinaasappel light’ of een ‘kiwi-light’. Er zijn echter wel fruitsoorten met een laag suikergehalte.

Suikerarm fruit heeft vele voordelen als het gaat om het verlagen van je lichaamsgewicht zonder je te moeten overgeven aan de een of andere vage fitness-trend. De voordelen van een lage suikeropname is dat het aantal calorieën laag is en rijk is aan vezels. Je stimuleert dus gelijk je spijsvertering en je zorgt voor een vol gevoel.

Deze vruchten mogen dus wel als je wil afvallen

Maar welke vruchten hebben nu eigenlijk een laag suikergehalte? Voedingsdeskundige en auteur van NY Times bestseller ‘GeniusFoods’ Max Lugavere legt dit uit in één eenvoudige infographic.

Happy Monday! Which is your favorite of these low sugar fruits? – I’m often asked my feelings on fruit, to which I reply: I love them! But as I discuss in my book #GeniusFoods, I’m a discriminate fruit lover. – I particularly enjoy low sugar fruits which are rich and micronutrients, and don’t provide a ton of glucose/fructose. I save those higher sugar, usually cultivated fruit for special occasions (for example, apple 🍎 season which l love). – I’m also a big fan of eating seasonally. Most fruits were not available all year round as they are today. A cyclical approach to fruit consumption therefore makes sense to me. – Hope you guys have a great week. ❤️🙌🏼 Max . — #lchf #keto #lowcarb #ketogenic #lowcarbhighfat #paleo #ketosis #primal #ketodiet #paleodiet #paleolifestyle #atkins #glutenfree #grainfree #ketogenicdiet #whole30 #sugarfree #jerf #ketofam #cleaneating #ketolife #instafit #dairyfree #highfat #comidadeverdade #nutrition #lavkarbo #realfood #fruit

7,891 Likes, 231 Comments – Max Lugavere (@maxlugavere) on Instagram: “Happy Monday! Which is your favorite of these low sugar fruits? – I’m often asked my feelings on…”

Volgens Lugavere is hij een “discriminerende” fruitliefhebber die kieskeurig is met zijn fruit. “Ik geniet vooral van vruchten die weinig suikers bevatten,  rijk zijn aan micronutriënten en gewoon weinig glucose / fructose bevatten.” Jezelf een dergelijke restrictie opleggen kan goed werken bij het afvallen, toch kun je het niet altijd voorkomen dat je producten nuttigt met een hoog suikergehalte. “Ik bewaar die hogere suiker, meestal gecultiveerd fruit voor speciale gelegenheden.”

Lugavere zegt ook dat seizoensgebonden eten een goede manier is om je verbruik van suikerarme producten in de gaten te houden. Dus dat is het geheim. Als je serieus wilt afvallen, maar jezelf niet wilt uithongeren zijn dat dus de vruchten die je wel kunt nuttigen.

Dmarge

Reageer op artikel:
Effectief afvallen door de suikers in fruit te beperken
Sluiten