Sjors Dulk
Sjors Dulk Health 16 feb 2019

4 fitness-oefeningen waarmee je kuiten van staal krijgt

Bekend met de zogenaamde skipped legday-posts? Juist. Dat is dus precies wat je niet wil. Kuiten worden vaak vergeten tijdens een goede work out, terwijl ze minstens zo belangrijk zijn voor een afgetraind lichaam. Wij geven je een aantal tips waarmee je jouw kuiten verandert in staal.

Ieder lichaam is natuurlijk anders. Bij sommige mannen bevinden de kuiten zich hoger in het onderbeen. Hierbij kan het soms wat lastiger zijn om te trainen voor die grote, harde kuiten. Dit heeft voornamelijk te maken met de lengte van de pezen. Bij mannen met kortere pezen lijken de spieren in het onderbeen namelijk automatisch al groter. Ondanks dit feit, is het wel degelijk mogelijk om successen te behalen.

Tips voor keiharde kuiten:

1. Train één been tegelijk: hiermee zorg je ervoor dat je het maximale uit een oefening haalt. Doordat je al het gewicht met één been moet dragen, bereik je meer.

2. Zorg voor veel herhalingen: je kuiten zijn al vanuit het dagelijkse portie traplopen en wandelen gewend om dit te doen. Omdat het trainen een langzaam proces is, behaal je hierdoor maximaal resultaat. Dus kort gezegd: doe een oefening vaker, of doe het niet.

3. Train langzaam: zoals al eerder genoemd, gaat het trainen niet in een paar dagen. Maar ja, Rome is ook niet in één dag gebouwd, dus heb geduld. Wanneer je niet genoeg tijd neemt voor een oefening, zullen je kuitspieren weinig werk verzetten. De achillespees zal het meeste werk overnemen, waardoor het ‘kuiten trainen’ eigenlijk voor niets is.

4. Train ze vaker: je onderbenen kunnen wat betreft training net iets meer hebben dan bijvoorbeeld je borst. Dit omdat ze vanuit het dagelijks leven al gewend zijn om meer in beweging te zijn.

Men's HealthMen's Health

Reageer op artikel:
4 fitness-oefeningen waarmee je kuiten van staal krijgt
Sluiten