Jelle van Es Media 24 mrt 2019

The Division 2 Review: Deze game zit van A tot Z goed in elkaar

De beta van The Division 2 gaf al een redelijk goed idee van wat we van het uiteindelijke product mochten verwachten. Toch hadden we toen nog de vraag in hoeverre de game lang leuk zou zijn. Inmiddels hebben we een week lang met de game door kunnen brengen en is de game eigenlijk nog beter dan dat we van te voren hadden verwacht. The Division 2 is echt een dijk van een game geworden.

The Division 2 neemt je mee naar Washington DC. Net als in New York in het eerste deel is de ellende hier groot. Een virus heeft zich verspreid en de autoriteiten zijn weg. Wat overblijft zijn enerzijds mensen die er het beste van willen maken en anderzijds gewelddadige groepen die de macht naar zich toe willen trekken. Daar tussenin sta jij als Agent van The Divison en moet je er voor zorgen dat vijanden worden uitgeschakeld en de bewoners het weer een beetje beter hebben.

Tom Clancy’s The Division 2: Story Trailer | Ubisoft [NA]

Only you and your squad can bring the nation back from the brink. Welcome to Tom Clancy’s The Division 2, available March 15. Pre-order for Private Beta access on February 7. #THEDIVISION2 Please SUBSCRIBE: http://bit.ly/UbisoftYouTubeChannel Visit our official channels for exclusive intel on The Division 2: https://www.thedivisiongame.com https://www.facebook.com/TheDivisionG… https://www.instagram.com/thedivision…

De wereld van The Division 2

De wereld die je krijgt voorgeschoteld is behoorlijk groot en divers. Groot omdat je alles op de voet moet doen (of je maakt gebruik van de fast travel optie naar de plekken die je al eerder hebt bezocht) en divers omdat Washington DC veel meer parken en laagbouw heeft dan bijvoorbeeld New York. In die game zag je door alle hoogbouw en de bijbehorende kruispunten bijna de stad niet meer. Het grote voordeel van de opzet van Washington DC is dat je veel meer oplet. Vijanden kunnen overal zitten en wie niet goed oplet, wordt zo door hen ingesloten en afgemaakt. Het is zaak om voorzichtig te werk te gaan, cover te zoeken en van daaruit het vuur te openen.

The Division 2

Naast de mogelijkheid om je wapens en granaten in te zetten, heb je ook de ruimte voor twee speciale aanvallen. Deze speel je vrij door in levels omhoog te gaan en kunnen je zeker helpen. Zo heb je bijvoorbeeld een turret die het vuur op de vijanden opent, een granaat die er voor zorgt dat jouw armor langzaam maar zeker terugkomt of een drone die op een sterke vijand afvliegt en explodeert.

De grootste hulp komt echter vanuit de community. Op elk gewenst moment kun je via het matchmaking een groep vormen met andere spelers. Op die manier kun je samen missies gaan doen of loop je rond door de wereld en beleef je daar van alles en nog wat. Het fijne aan samenwerken is dat iemand je kan reviven wanneer je bent neergeschoten. Wanneer je in je eentje speelt en dood gaat, dan zit er niks anders op dan op een punt in de buurt te respawnen. Zeker wanneer je een paar vrienden in de game hebt, lekker met elkaar kan praten, maar ook serieus kan spelen op het moment dat je in een baasgevecht beland bent, is The Division 2 een absolute topgame.

The Division 2

Wat ook helpt is dat alles wat je doet in de game waarde heeft. Natuurlijk vind je telkens nieuwe wapens die er voor zorgen dat je beter wordt. Maar daarnaast heb je ook voorwerpen die je kunt gebruiken om speciale wapens te maken, zijn er projecten die je kunt voltooien voor experiencepunten en andere bonussen en zorgt het veroveren van een controlepunt er voor dat je een extra plek hebt om naar toe te fast travellen.

The Division 2 is daarnaast een game met veel inhoud. Er zijn tientallen story misses, nog veel meer zijmisses, verschillende losse activiteiten, de Dark Zone om het op te nemen tegen andere spelers, er is veel werk gemaakt van de End Game content en na de release heeft de ontwikkelaar uitgebreide plannen om de game te blijven ondersteunen. The Division 2 is een game die op bijna elk vlak gewoon goed is en is zodoende dé game van dit moment.

The Division 2

The Division 2 is nu verkrijgbaar voor de pc, PlayStation 4 en Xbox One.