Media 2 feb 2016 Redactie

Dit is hoe Netflix series en films waardeert

Traditionele tv-zenders meten het succes van een programma – en daarmee de uitzendkosten van een reclamespotje – aan de hand van kijkcijfers, op vrij dubieuze methode. Bij Netflix werkt het allemaal net even iets anders.

De reden van Netflix om een serie of film te aan te kopen dan wel in de collectie te houden is namelijk direct gekoppeld aan de extra leden die daarmee gegenereerd worden, dan wel het behoud van bestaande leden. Zo, een mond vol. Samengevat: heeft een serie of film waarde voor (nieuwe) leden. Volgens Netflix’s Chief Product Officer Neil Hunt meet het Amerikaanse bedrijf deze momenten op basis van valued hours.

Manners zo waardeert netflix series en film

Say what?

Het komt er simpelweg op neer dat de kijkuren van fanatieke Netflixers (is dat al een officieel woord?) minder waard zijn in verhouding met die van de minder enthousiaste kijkers. De laatste groep is immers bereid om een lidmaatschap te nemen voor specifieke content, waardoor Netflix die serie of film als waardevol labelt. Gebruikers gaan immers niet betalen voor iets wat ze niet van waarde vinden.

Manners zo waardeert neflix seris en films

Volgens Hunt is dit de belangrijkste manier om het succes van de content op Netflix te bepalen, maar niet de enige. Een dozijn aan technieken wordt gebruikt, waaronder ook het waarderingssysteem voor gebruikers (middels het geven van sterren). Dus behoud je favoriete content door niet te zuinig om te gaan met het uitdelen van sterren en je avondje Netflix and chill alleen te plannen indien je het betere werk wil bekijken.

Manners zo waardeert netflix series en film californication

[FB_AANJAGER]

Reageer op artikel:
Dit is hoe Netflix series en films waardeert
Sluiten