Dit is de ideale CrossFit-workout voor beginners

Het valt niet te ontkennen dat CrossFit enorm populair is. Steeds meer mensen maken de overstap van sportschool naar CrossFit box. En het gaat zoals het gaat, als de ene spierbundel door de poortjes is… dan volgt de rest snel ook. Met deze workout kan je als beginnende Crossfitter wel even vooruit.

Deze bewezen workout is ideaal voor beginners. Maar dat betekent niet dat het gemakkelijk zal zijn. Dit is geen kinderles. Het vereist veel hard werken, maar je zult snel resultaat voelen en zien in je krachtniveau, energielevel en je bicepomvang. En dát is de charme en kracht van CrossFit.

De combinatie van circuits met hoge intensiteit, wat klassieke CrossFit-bewegingen en een portie goede, ouderwetse krachttraining zullen je spieren blijven aanpakken. Rust niet tussen bewegingen, maar herstel na elke cyclus gedurende één minuut. Herhaal dit trainfeest vijf keer. Ben je na deze ‘makkelijke’ workout toe aan het heftigere werk? Noem dan deze regimes eens onder de loep.

Barbell deadlift

Doe tien herhalingen. Hurk naar beneden en pak een halter met je handen ongeveer op schouderbreedte uit elkaar. Houd je borst trots omhoog, trek je schouders naar achteren en kijk recht vooruit terwijl je de barbell optilt. Hou de stang dicht tegen het lijf en focus je op een stabiele basis. Til op naar het dijniveau, pauzeer en ga gecontroleerd terug naar de startpositie. Wij kunnen dit nu wel leuk vertellen, maar we hebben hier natuurlijk gewoon een mannetje voor.

Deadlift Fundamentals- Foot Stance (Barbell)

FULL 12 WEEK PUSH,PULL,LEGS PROGRAM!- BUILD MUSCLE & STRENGTH! – http://goo.gl/X8HeL5 FULL 12 WEEK MUSCLE BUILDING 4 DAY SPLIT PROGRAM: http://goo.gl/6AlH84 Twitter: https://www.twitter.com/Scott_Herman Facebook: http://www.facebook.com/ScottHermanFitness Instagram: http://www.instagram.com/ScottHermanFitness Website: http://www.MuscularStrength.com/join (ONE MONTH FREE – PROMOCODE: FREEFITNESS) Download The MS PHONE APP: http://goo.gl/857R00 BodyBuilding.com: http://goo.gl/BdfRUl http://goo.gl/yUB7Uq Code: 5OFF100 ($5 off $100+) http://goo.gl/Xuc8bq Code: 10OFF200 ($10 off $200+) http://goo.gl/aqZ0Sb Code: 15OFF250 ($15 off $250+) Online Coaching (Custom Routine & Meal Plan): http://muscularstrength.com/consultations Swole O’Clock – Top Quality Bodybuilder Wrist Watches: http://goo.gl/erUASd FX-SPORT Headphones (Wireless & Waterproof!)

Barbell squat

“Ha Scott Herman, hoe is het? Lekker aan het trainen ouwe blootborst? Kan je weer even je ding doen?” Oh en Manners lezer, doe nogmaals tien herhalingen.

How To: Barbell Squat | 3 GOLDEN RULES! (MADE BETTER!)

APP LINK!! – http://newapp.muscularstrength.com/ I bet the first time you all try GOLDEN RULE #1, it will change your squat life forever! All about them simple and helpful tips! Now show me your gains Nation! What exercise would you like to see next? (1:43) – Maximize Your Squat For More STRENGTH, FLEXIBILITY, BALANCE & OVERALL POWER!

Kettlebell swings

“Ja, gaat prima. Ik doe alleen niet aan zwaaien met zo’n malle bal tussen de beentjes.”  Hebben wij weer. Oké, doe de kettlebell swing voor 30 seconde. Plaats een kettlebell een klein stukje voor je (ongeveer drie kettlebells afstand). Ga met je voeten iets breder dan schouderbreedte uit elkaar staan en buig je knieën om naar voren te leunen en pak het handvat met beide handen vast. Met je rug plat, schakel je lats in om het gewicht tussen je benen te trekken (wees voorzichtig met hoe diep je slingert) en stoot dan je heupen naar voren. Trek explosief de kettlebell tot schouderhoogte met je armen recht voor je. Keer terug naar de startpositie en herhaal dit zonder onderbrekingen.

Kettlebell Swing

Uploaded by Men’s Health on 2016-10-28.

Box jump

“Dus met de kettlebell zwaaien doe je niet, maar als malle henkie op een box springen wel?” “Wil je dat ik het doe of niet?!” Tuurlijk Scott, ga je gang! Spring twintig seconde op en af.

How To: Box Jump

FULL 12 WEEK PUSH,PULL,LEGS PROGRAM!- BUILD MUSCLE & STRENGTH! – http://goo.gl/X8HeL5 FULL 12 WEEK MUSCLE BUILDING 4 DAY SPLIT PROGRAM: http://goo.gl/6AlH84 Twitter: https://www.twitter.com/Scott_Herman Facebook: http://www.facebook.com/ScottHermanFitness Instagram: http://www.instagram.com/ScottHermanFitness Website: http://www.MuscularStrength.com/join (ONE MONTH FREE – PROMOCODE: FREEFITNESS) Download The MS PHONE APP: http://goo.gl/857R00 BodyBuilding.com: http://goo.gl/BdfRUl http://goo.gl/yUB7Uq Code: 5OFF100 ($5 off $100+) http://goo.gl/Xuc8bq Code: 10OFF200 ($10 off $200+) http://goo.gl/aqZ0Sb Code: 15OFF250 ($15 off $250+) Online Coaching (Custom Routine & Meal Plan): http://muscularstrength.com/consultations Swole O’Clock – Top Quality Bodybuilder Wrist Watches: http://goo.gl/erUASd FX-SPORT Headphones (Wireless & Waterproof!)

Treadmill sprints

Ga 60 seconde als een jekko! Je eerste ronde zit erop, nog vier te gaan. Leuk hè, Crossfit?

The BEST Treadmill Sprints Workout to Burn Fat Quickly (HIIT Training)

If you aren’t currently using HIIT as part of your fat loss regimen, then you’re missing out! In this treadmill sprints workout, I’m going to be showing you how to properly do HIIT training on the treadmill.

Reageer op artikel:
Dit is de ideale CrossFit-workout voor beginners
Sluiten