Fitness en voeding

De beste workouts om je schouders je trainen

Brede schouders zorgen ervoor dat je kleding beter zit en je ziet er krachtiger uit. Deze vier oefeningen geven kracht en massa aan je schouders. Voer ze twee keer per week uit voor een optimaal resultaat. Bedenk dat wanneer je probeert om spieren te krijgen, je het moet houden bij 8-12 herhalingen per oefening.

1.

Ga zitten met je voeten op schouder breedte uit elkaar. Begin met een barbell (halter waar losse gewichten aan kunnen worden bevestigd) of dumbbel (halter met vast gewicht) op ooghoogte met je handen wijder dan je schouders en je armen in een hoek van 90 graden. Duw langzaam het gewicht over je hoofd. Ga dan lager totdat je ellebogen terug zijn in de hoek van 90 graden.

2.

Ga staan en houd de gewichten aan de buitenzijden van je dijen met je handpalmen naar binnen. Houd je armen licht gebogen en stuur met je ellebogen. Breng je armen naar de zijkant, stop op schouder niveau en ga dan weer terug naar je ‘start positie’. Gebruik hier een dumbbel voor.

3.

Ga zitten en buig voorover vanuit je heupen zodat je borst dichtbij je dijen is. Houd dumbbels onder je benen, je handpalmen naar elkaar toe en je ellebogen iets gebogen. Houd je hoofd in een natuurlijke positie en lift de gewichten naar weerszijden van je schouders terwijl je je ellebogen nog steeds gebogen houdt.

4.

Ga rechtop staan met je voeten en schouders op gelijke hoogte. Houd je knieën licht gebogen. Houd een dumbbell in iedere hand en laat je armen langs je lichaam hangen. Zorg ervoor dat je schouders ontspannen zijn. Haal je schouders op richting het plafond. Houd vast op de hoogste positie voor twee seconden en ga weer terug naar de start positie.

24-02-2012 - Slaven