Redactie
Redactie Bikes 25 jul 2014

De 10 vetste custom bikes van 2014 tot nu toe

We zitten over de helft van 2014 en ook dit jaar is nu al een uitstekend jaar voor motorliefhebbers gebleken. Voor fans van custom bikes in het bijzonder. De kenners van Bike EXIF selecteerden de tien fraaiste custom bikes die dit jaar tot nu toe zijn geproduceerd. We zeggen: laat de tweede helft van 2014 net zo goed worden!

Ducati 749 door Gustavo Penna

Deze custom bike is niet eens gebouwd door een custom bike bouwer. Gustavo Penna is videograaf en nam voor een video een kijkje onder de kappen van de Ducati 749. Hij vond dit zo mooi dat hij besloot om de kappen eraf te laten en de motor, met enkele aanpassingen aan het subframe, zo te laten.

Norton 850 Commando door Federal Moto

Dit was de eerste custom bike van het Canadese Federal Moto. Geen slecht debuut, denken wij zo. Deze Norton 850 Commando uit 1974 werd flink ingekort, verlaagd en voorzien van details afkomstig van een Triumph uit de jaren ’50.

Ducati 900SS custom door Atom Bomb

Werkelijk niets aan deze Ducati werd ongemoeid gelaten. Ook motorisch onderging deze custom bike een flink updrage, waardoor-ie nog sneller is dan zijn toch al niet trage standaardvorm. Hoewel het een 900SS betreft, beschikt de motor over elementen van de 999 en 1098.

Harley Softail Slim door Rough Crafts

Wanneer Rough Crafts zich bemoeit met een motor, heb je een aantal zekerheden: je krijgt een donker kleurenschema en een flinke dosis bad ass. Het resultaat in het geval van deze Harley-Davidson Softail Slim? Een wel zeer gelikte bobber.

Ducati 999S door Venier Customs

Kun jij je bij het zien van deze motor nog voorstellen dat het origineel een circuit racer betrof? Wij ook niet. Venier Customs heeft dan ook puik werk geleverd door deze 999S om te toveren tot een motor voor alledaags gebruik.

Yamaha SR400 door Palhegyi Design

Geen race, cafe racer, bobber of chopper maar een crossmotor. Dat zie je niet vaak. Palhegyi Design laat zien dat je ook dit type motor fraai om kunt bouwen. Deze Yamaha SR400 (gloednieuw) is omgebouwd als hommage aan de Yamaha TT500.

BMW R nineT custom door UCC

Deze motor werd ontworpen door Ola Stenegard die ‘m meegaf aan zijn Zweedse vrienden van UCC om te kijken wat zij met zijn ontwerp zouden kunnen doen. Dit dus! De R niteT heeft een flinke afslankkuur ondergaan en dat staat ‘m goed.

Triumph Bonneville T100 door Renard

De reden dat deze Bonneville T100 zoveel lof vergaart, is dat het een goedkope motor is die ook relatief goedkoop is gebleven. Om een succesvolle custom bike te bouwen, hoe je niet voor duizenden euro’s te versleutelen. Wat tweaks aan het frame, de vering en demping en het kleurenschema zijn in dit geval voldoende.

Laverda 750 door Wrenchmonkees

Prachtig! Dat deze motor uit 1974 stamt, zou je niet zeggen. Wrenchmonkees heeft een prachtig, slick design neergezet met behulp van donoronderdelen van een Yamaha R6.

BMW R1200S door Cafe Racer Dreams

Als wij een motor moesten kiezen voor een survivaltocht door de jungle of de woestijn, dan wisten wij het wel. Cafe Racer Dreams heeft zeer veel veranderd aan deze BMW (onder andere hebben zij een exoskelet toegevoegd) en hem omgetoverd tot een onverwoestbaar ogende machine.

Reageer op artikel:
De 10 vetste custom bikes van 2014 tot nu toe
Sluiten