Jan de Raab
Jan de Raab Wheels 22 apr 2019

Is het een crossmotor? Nope, gewoon een gruwelijke elektrische fiets

Strikt genomen is het een elektrische fiets, maar daar is dan ook echt alles mee gezegd. De Bultaco Brinco R houdt het midden tussen een elektrische fiets en een crossmotor. Een stoere e-bike met een enorme funfactor dus. Met 60 kilometer per uur door het bos en over onverharde wegen vliegen is dan ook een koud kunstje. Geen stadsfiets dus, maar een e-bike voor iedereen die snelheid als een eerste levensbehoefte ziet.

Grote funfactor

De funfactor van de Bultaco Brinco R zit in de combinatie van het trappen met volledige ondersteuning. Doe je dat, dan kun je op hoge snelheid de omgeving verkennen. De Bultco Brinco R is uitgerust met de legendarische PRO-ophanging van Bultaco, die een instelbare, omgekeerde vork gebruikt om de schokabsorptiecapaciteit te vergroten. Hierdoor wordt de fietservaring optimaal en heb je heel even het idee dat je op een crossmotor zit.

De ophanging van de elektrische fiets wordt versterkt door het opvallende frame van de Brinco R. Het is een hybride ontwerp dat geen gewone fiets, geen motorfiets of een trailbike is. Deze elektrische fiets is eerder een weloverwogen combinatie van de vier belangrijkste elementen en ook nog eens extreem licht.

Meer dan een elektrische fiets

De Brinco R wordt geleverd met een smartphone-app voor zowel iOS als Android. De app geeft je alle informatie die je mogelijkerwijs nodig hebt. Optioneel kan de app voorzien worden van een Geo-locatiesysteem. Alle Bultaco Brinco-modellen worden geleverd met dezelfde configuraties.

Bultaco heeft ook een paar unieke leuke functies toegevoegd die het gebruik van de fiets een extra dimensie geven.

  • Overdrive Dit systeem stelt je in staat om met je voetpedalen de versnelling te bedienen. Je hebt dus ten alle tijden volledige controle.
  • Power Control Hiermee kun je ervoor kiezen om een ​​constant vermogensniveau te behouden, zeg maar een soort cruisecontrol.

De batterij

De kracht van de elektromotor wordt geleverd door een krachtige, zeer duurzame 1,3 kWh Lithium-Ion batterij die slechts 1,5 kilo weegt. In slechts drie uur tijd is de accu volledig opgeladen. De gebruiksduur van de batterij op de Brincos is afhankelijk van de rijmodus: 50 kilometer in de Sport-modus tot meer dan 100 km, in de ECO-modus. Helaas hangt daar wel een pittig prijskaartje van dik 4.500 euro aan.

Vind je dit net iets te ruig en ben je meer op zoek naar een sportieve stadsfiets? Dan moet je snel hier klikken.

Fully Charged

Reageer op artikel:
Is het een crossmotor? Nope, gewoon een gruwelijke elektrische fiets
Sluiten