Thomas Aalderink
Thomas Aalderink Viaplay 31 mei 2022

De Consumentenbond vindt dat Viaplay klanten moet compenseren

Er is voor Nederlandse Formule 1-fans behoorlijk wat veranderd sinds dit seizoen. Zo zien Max Verstappen niet langer rondrijden bij Ziggo, maar op Viaplay. De kersverse streamingdienst maakte begin 2022 zijn debuut, en sindsdien is daar een hoop over gezegd en geschreven. Helaas niet altijd positief.

Na de eerste Grand Prix van dit Formule 1-seizoen ging het vooral over de inhoud. Kijkers moesten wennen aan het nieuwe commentaarduo en begonnen Olav Mol al meteen te missen. Gelukkig stonden daartegenover ook een hoop dingen die Viaplay beter doet dan Ziggo.

De Consumentenbond wil dat F1-fans gecompenseerd gaan worden

Dat zijn vooral dingen waar je aan moet wennen. Helaas voor Viaplay ontvangen ze ook veel klachten die een andere oorzaak kennen. Het gaat er hierbij vooral om dat beloftes niet worden nagekomen. Zo belooft Viaplay Full HD-kwaliteit en uiteraard goed lopende streams. Bij veel klanten lijkt dat beiden nog niet echt te lukken. Dit zorgt voor frustratie en klachten. Helaas bleek gisteravond dat deze niet altijd even serieus worden genomen.

In de uitzending van Kassa werd naar de problemen gekeken en hoe Viaplay hier momenteel mee omgaat, maar ook wat hieraan gedaan kan worden. Gelukkig hoef je dat niet zelf te doen, want de Consumentenbond is er al mee bezig. Deze organisatie wil dat Viaplay klanten gaat compenseren voor de haperende streams en slechte beeldkwaliteit van de Formule 1-streams.

Viaplay belooft beterschap

De Consumentenbond is met de klachten die zij hebben gekregen naar Viaplay gegaan. De streamingdienst heeft in ieder geval beloofd op alle klachten te gaan reageren. Of het bedrijf ook bereid is om over te gaan tot compensatie lijkt nog niet aan de orde. In een reactie op BNNVARA laat Viaplay weten dat ze zich vooral richten op het oplossen van de problemen.

“Gezien het grote aantal klanten en de intense interesse in onze live sportevenementen in het bijzonder, zijn we positief over de prestaties van ons platform tot nu toe, en het aantal klachten is zowel binnen onze verwachte bandbreedte en in lijn met onze andere markten”, aldus Viaplay.

Ongestoord Formule 1 kijken

Het bedrijf ontkent echter niet dat er nog ruimte is voor verbetering. Ze roepen mensen dan ook op al hun problemen te melden zodat hieraan gewerkt kan worden. Mocht je daar niet op willen wachten? Probeer dan eens een van deze (gratis) alternatieven.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
De Consumentenbond vindt dat Viaplay klanten moet compenseren
Sluiten