Redactie
Redactie Bikes 5 mei 2016

BMW R100S, Gilera 106SS en Honda CM400

Een heerlijke burger of een awesome custom bike; van allebei loopt het water in de mond. In deze wekelijkse rubriek delen we lekkerste en laatste tweewielers die we zijn tegengekomen op het web.

BMW R100S

De mannen van Relic Motorcycles uit Denemarken zijn verantwoordelijk voor deze gespierde patser; The Black Baron. De motor is van origine een politiemotor uit de jaren 80. Hij was in redelijke staat tijdens de aanschaf, maar had wel een flinke update nodig. Opvallend zijn de matzwarte tank en het Biltwell Harley zadel met daaronder subtiel weggewerkte LED-strips. Het achterste deel van het frame werd verwijderd en voorzien van nieuwe schokdempers. Het volledige frame werd vervolgens voorzien van een vers zwarte verflaagje en twee brute Continental TKC 80 Twinduro-banden.

Gilera 106SS

Christian Schwarzenlander van het Oostenrijkse ExesoR Motorcycles is verantwoordelijke voor deze Italiaanse beauty. ‘De stijl van motoren uit de jaren 60  is onmiskenbaar. Vooral Italiaanse fabrikanten als Moto Guzzi, Ducati, MV Agusta en Gilera brachten subtiele motoren op de markt die het ultieme La dolce vita-gevoel waarmaakten‘, aldus Christian. Toen hij een 106SS voorbij zag komen, hapte hij dan ook direct toe. De 106SS is redelijk zeldzaam in Europa omdat een groot deel naar Amerika is verscheept. De motor had echter een flinke make-over nodig, omdat de onderdelen behoorlijk versleten waren. Details over de aanpassingen, check je hier.

Honda CM400

Je ziet op het eerste gezicht direct dat deze Honda CM400, Alligator gedoopt, klaar is om aan te vallen. Marco Matteucci’s vaardige handen hebben er echter voor gezorgd dat deze build opvalt door z’n agressieve verschijning, zonder in te leveren op klasse. Het origineel is tot de bodem gestript en van scratch opgebouwd. Het frame is het oogappeltje van de Italiaanse bouwer, dat door z’n elegante vorm bijna kunst is. Meer details hier!

Reageer op artikel:
BMW R100S, Gilera 106SS en Honda CM400
Sluiten