Marlon Labrie
Marlon Labrie | LinkedIn Wheels 25 september 2020

BMW presenteert met de M 1000 RR zijn eerste M Sport-motor

Na een bewogen jaar leek het BMW een goed idee om 2020 nog een keer goed op te schudden. Daar hadden ze maar twee wielen voor nodig. BMW heeft zijn eerste prestigieuze M Sport-motor gepresenteerd. Deze BMW M 1000 RR is een ware adrenaline-pomper en een van de dikste straatlegale superbikes van dit moment.

Het design van de M 1000 RR kan je zomaar eens bekend voorkomen. BMW heeft de S 1000 RR als basis genomen en geperfectioneerd. Door samen te werken met vakbroeders uit de racesport heeft BMW eindelijk het prestigieuze M-logo aan een motor kunnen hangen. Het resultaat is heerlijk.

BMW M 1000 RR: de eerste M Sport-motor

Dankzij het M Sport-label beschikt de BMW M 1000 RR over een aantal gave nieuwe functies. Ook is het design net wat scherper dan de S 1000 RR.

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

Met de carbon winglets en een hoger windscherm is de M Sport-motor voorzien van een aerodynamische downforce, die voor meer stabiliteit en een verbeterde wegligging zorgt. Hiernaast beschikt de BMW M 1000 RR over meer carbon-onderdelen, zoals de wielen en stijlpunten. Daardoor is de tweewieler relatief licht in gewicht. Tel daar de speciale M Sport-remmen, de titanium Akrapovich-demper, het gave mediasysteem en de stijlvolle details bij op en het beest is levend.

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

Brute performance en een fors prijskaartje

De BMW M 1000 RR wordt aangedreven door een vloeistof gekoelde viercilinder motor, die maar liefst 212 pk uit zijn Akra-pijp blaast. De motor snelt in 3,1 seconden naar de 100 kilometer per uur en kan een topsnelheid bereiken van 306 kilometer per uur. Probeer dat laatste maar op het TT-circuit van Assen en niet op de A4.

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

Lijkt deze BMW M 1000 RR je wel wat? Dan kun je nog kiezen tussen de stockversie of een M Competition Package-versie. Met dat pakket is de superbike net wat lichter en ziet hij er nog strakker uit.

De stockversie is te bestellen vanaf 39.380 euro en voor de M Competition Package betaal je ongeveer 4.500 euro meer. Dat is niet goedkoop, maar je hebt dan wel een monster onder je benen. De BMW M 1000 RR komt in Q1 of Q2 van 2021 naar Nederland. Wil je meer lezen over de gave details van de motor? Kijk dan hier.

BMW M 1000 RR
Afbeelding: BMW Nederland

Hou je van BMW-motoren, maar ga je liever voor een custom bike? Check dan deze dikke custbikes.

Reageer op artikel:
BMW presenteert met de M 1000 RR zijn eerste M Sport-motor
Sluiten