Life

Beyoncé kan een miljoen per social media post verdienen

Who runs the world?

Het is je vast niet ontgaan dat social media zich perfect lenen om the rich and famous nog rijker te maken. Marketeers gaan er hard op, ze raken via een invloedrijk persoon de doelgroep direct in de kern. Hoeveel ze verdienen? Van een paar honderd euro tot een miljoen per post, in het geval van Queen B. 

Volgens onderzoeksbureau D’Marie Analytics is Beyoncé namelijk de meest invloedrijke persoon op social media. Hoewel ze met haar 117 miljoen volgers niet de grootste magneet is –  Cristiano Ronaldo (264.487.316) en Justin Bieber (226.200.000) overtreffen haar met gemak – is ze wel het meeste waard.

Dat komt volgens D’Marie door haar tactische aanpak. ‘Haar spaarzame primeurs van exclusieve content veroorzaken zo’n gekte onder haar publiek. In deze dagen is minder écht meer.’ Het gevolg? Een waarde van een miljoen per post, zo beweert het onderzoeksbureau. Dat is meer dan een jaaromzet van een gemiddeld MKB-omzet. Insane! 

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

A post shared by Beyoncé (@beyonce) on

 

 

10-04-2017 - Leroy van den Berg