Bespaar zo 600 calorieën en maak het afvallen weer iets gemakkelijker

Wil je afvallen, dan draait het voor de volle 100 procent om minder calorieën binnenkrijgen dan nodig. Makkelijk gezegd, niet zo eenvoudig gedaan. Maar, het snijden in het aantal calorieën hoeft geen moeizame aangelegenheid te zijn.

Afvallen is vooral weten wat je doet

Echt, het aantal calorieën binnen jouw dieet ontrafelen naar beneden brengen, en daarmee je lichaamsvet, is niet zo moeilijk als je misschien denkt.

Uit het niets schrappen van grote voedselgroepen uit je dieet, dát is de verkeerde manier om dingen aan te pakken. Drink je bijvoorbeeld al jaren dagelijks een colaatje? Minder hier dan op, in plaats van het volledig van je dieet te verdrijven. Het is niet praktisch, het is niet leuk en het is buitengewoon moeilijk. Plus, je zult merken dat je het uiteindelijk vervangt voor iets anders wat je hetzelfde gevoel geeft.

Hoe moet je het dan wel doen? Volg deze tips en zie hoe jij moeiteloos op zo’n 600 calorieën per dag kan besparen. Dat is toch al gauw twee dikke Magnums per dag.

Kies voor het echte fruit en bespaar al 185 calorieën

Eén van de gemakkelijkste manieren om calorieën te schrappen, is door eens kritisch naar de drankconsumptie te kijken. Mensen krijgen vandaag de dag zo’n 300 calorieën per dag meer binnen dan 30 jaar geleden. De helft hiervan komt van gezoete dranken als vruchtensap en frisdrank. Gooi de drankjes weg en haal je voedingsstoffen uit echt fruit in plaats van sappen. Een halve liter sinaasappelsap bevat 220 calorieën. Een sinaasappel? Ongeveer 35.

150 calorieën minder door een ander sausje

Verwissel de guacamole tijdens je Mexicaanse avond voor een zelfgemaakte saus en bespaar met gemak 150 calorieën. Creëer dezelfde besparingen door de mayo te laten staan tijdens de lunchpauze. Andere varianten van de topping-switch: gorgonzola in plaats van geraspte Parmezaanse kaas, dip groenten in hummus in plaats van andere dips en besprenkel salades met licht geroosterde pecannoten in plaats van met olie doordrenkte croutons.

Afvallen doe je met tv uit en zeg doei tegen 130 calorieën

Tuurlijk is het verleidelijk om het hele weekend te Netflixen, maar al die uren voor de beeldbuis richten meestal grote schade aan rond je middel. Onderzoekers ontdekten dat mensen op dagen dat ze voor de tv aten 130 calorieën meer binnenkregen dan op dagen dat ze de afstandsbediening links lieten liggen.

Kies je eet-momenten en kom zo aan de 600 calorieën per dag

Het eten van vezelrijk voedsel met weinig calorieën vóór een maaltijd (denk aan fruit, groenten en soep op basis van bouillon) kan helpen om de totale calorie-inname te verminderen. Een studie wees uit dat mensen die vóór hun maaltijd een salade van 100 calorieën aten, even later 12% minder aten. Maak van je eerste gang daarom een kopje groentesoep of een gemengde salade met vetvrije dressing en maak het afvallen zo een stuk gemakkelijker.

Men's Health

Reageer op artikel:
Bespaar zo 600 calorieën en maak het afvallen weer iets gemakkelijker
Sluiten