A. de Jong
A. de Jong Women 20 mei 2019

Bella Hadid zoent robot in Calvin Klein-campagne, het internet gaat los

Als je het over droomvrouwen en topmodellen hebt, staat het Nederlands-Amerikaanse model Bella Hadid in de top 10 van menig man. Nu is ze te zien in een nieuwe Calvin Klein-campagne. Niet alleen te in lingerie, maar ook zoenend met een robot. En ja, daar gaat de meeste aandacht naar uit.

Bella Hadid zoent robot Lil Miquela

De nieuwe lingeriecampagne van Calvin Klein is op z’n zachtst gezegd uniek te noemen. Naast een model van vlees en bloed, Bella Hadid, is er ook een robot te zien. Het gaat om virtuele influencer Lil Miquela, die op Instagram 1,5 miljoen volgers heeft. Jawel beste mannen, we leven in 2019.

Miquela on Twitter

I am here. That is my truth. #MYTRUTH #MYCALVINS @bellahadid @CalvinKlein https://t.co/gjMyHHXjHB

Maar de consternatie is niet ontstaan vanwege het feit dat er een robot lingerie etaleert, maar omdat Bella Hadid en Lil Miquela elkaar hartstochtelijk zoenen. In een op Instagram gedeelde video doemt Bella Hadid op in een Calvin Klein-pakje, waarna ze Lil Miquela tegemoet loopt. Dan volgt de zoenscène, die je als zinnenprikkelend zou kunnen aanschouwen. Maar het bekrompen gedeelte van internet, en dat is groter dan je lief is, kan het niet verdragen. Een vrouw die een vrouw zoent. En dan ook nog een robot. Nee, dat gaat er bij veel mensen niet in. Dus wordt er gesmeten met reacties. “De Calvin Klein-campagne met Hadid en een virtuele influencer maakt me homofoob en moordlustig ineen”, reageert een van de duizenden mensen die zich uitlieten.

Calvin Klein over de campagne

“Het concept van onze nieuwe #MyCalvin campagne is het bevorderen van vrijheid van meningsuiting voor een breed scala aan identiteiten, waaronder een spectrum van seksuele identiteiten. Deze specifieke campagne is opgezet om conventionele normen en stereotypen in reclame aan te vechten. In deze video verkenden we de vage lijnen tussen realiteit en verbeelding”, aldus Calvin Klein in een statement. In het echt is Lil Miquela overigens geen wandelende robot, maar een virtueel model op Instagram. Bella Hadid zoende dan ook geen siliconen hoofd van een robot, maar iemand in een motion capture-pak. Bekijk hieronder de eerste foto’s van de nu al legendarische campagne die door Calvin Klein gedeeld zijn.

New #MyCalvins campaign @calvinklein #MyTruth by the one and only @mario_sorrenti 🖤

875.2k Likes, 2,836 Comments – 🦋 (@bellahadid) on Instagram: “New #MyCalvins campaign @calvinklein #MyTruth by the one and only @mario_sorrenti 🖤”

No one else can define our own truths. #MYTRUTH #MYCALVINS

326.7k Likes, 1,354 Comments – *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on Instagram: “No one else can define our own truths. #MYTRUTH #MYCALVINS”

Bella Hadid in lingerie Calvin Klein

Om met een goed gevoel af te sluiten delen we nog wat oud campagnemateriaal van Bella Hadid in Calvin Klein.

bella hadid, lingerie, calvin klein, zoenen, zoent, robot,  Lil Miquela, campagne
bella hadid, lingerie, calvin klein, zoenen, zoent, robot,  Lil Miquela, campagne
bella hadid, lingerie, calvin klein, zoenen, zoent, robot,  Lil Miquela, campagne
bella hadid, lingerie, calvin klein, zoenen, zoent, robot,  Lil Miquela, campagne
bella hadid, lingerie, calvin klein, zoenen, zoent, robot,  Lil Miquela, campagne

Bekijk ook de 17 meest sexy celebs tijdens het Met Gala 2019, inclusief Bella Hadid.

Reageer op artikel:
Bella Hadid zoent robot in Calvin Klein-campagne, het internet gaat los
Sluiten