Veel luxe automerken hebben horlogecollecties

Auto’s draaien om emotie. Automerken zijn altijd op zoek naar manieren om hun merk te versterken en kijken daarbij dikwijls naar horloges. Ook bij horloges draait het immers om gevoel. Diverse luxe merken hebben zeer aardige ‘eigen’ horlogecollecties in de catalogus staan. Kijk maar eens naar de onderstaande voorbeelden.

Audi

Het horloge-aanbod van Audi is net als dat van de auto’s zelf: van betaalbaar (hoewel je dat bij de auto’s natuurlijk relatief moet zien) tot zeer exclusief en van sportief tot chique. Je hebt vanaf zo’n 90 euro een Audi-horloge om de pols, maar de prijzen lopen op tot wel 25.000 euro. In het hogere segment zijn het dan ook niet zomaar horloges, maar afkomstig van bijvoorbeeld Oris of Sinn.

Lamborghini

De horloges van Lamborghini zijn opvallend te noemen, net als de auto’s zelf. Aan de ene kant komt dit omdat het Italiaanse sportwagenmerk horloges heeft met een styling die net zo extravagant is als die van de wagens, maar aan de andere kant ook omdat in de collectie diverse klassieke horloges aanwezig zijn. Verwacht je wellicht niet. De bovenstaande foto’s zijn voorbeelden van iets meer bescheiden modellen. De gehele (grote) collectie zie je hier. De horloges kosten zo tussen de 1500 en 3500 euro.

Ferrari

Ook Ferrari heeft een opvallende mix van modellen, die je niet altijd direct bij dit merk zou verwachten. Maar hey: waarom zou een Ferrari-rijder per se een sportief horloge om de pols moeten hebben? In tegenstelling tot de bijzonder prijzige en exclusieve sportwagens, zijn deze horloges wel goed te betalen. Voor zo’n 100 tot 300 euro heb jij een Ferrari om de pols.

Deze horloges moet je vooral zijn als merchandise voor alle fans wereldwijd. Een Ferrari-rijder zal waarschijnlijk eerder shoppen bij één van Ferrari’s partners. Zo heeft bijvoorbeeld Hublot speciale Ferrari-horloges.

BMW

BMW staat erom bekend om luxe en sportiviteit te verenigen en dat zie je terug in de horlogecollectie. Hoewel je kunt spreken van een behoorlijke diversiteit, zie je toch het BMW DNA terug: van ingetogen klassiekers tot sportieve modellen met BMW Motorsport-kleurstellingen. Neem maar eens een kijkje (deze shop van een grote BMW-dealer is wat fijner dan de shop van BMW zelf).

Daarnaast heeft BMW een samenwerking met horlogemerk Ball. De prijs voor een Ball horloge ligt wel beduidend hoger dan voor een standaard BMW-model; echter het design van Ball heeft geresulteerd in unieke, originele exemplaren.

Bentley

Liefhebbers van het automerk Bentley, kunnen hun hart ophalen met de reeks horloges van de Britse autofabrikant. Alle modellen stralen pure luxe en klasse uit en zijn voorzien van de meest gedetailleerde wijzerplaten die je je kunt voorstellen. De horloges zijn gemaakt in samenwerking met horlogemerk Breitling, dus je mag het nodige verwachten. Dit zijn dan ook geen horloges voor de gemiddelde fan, maar echt bedoeld voor de Bentley-rijder. Aan ‘goedkope’ merchandise doet het luxemerk niet.

Reageer op artikel:
Veel luxe automerken hebben horlogecollecties
Sluiten